close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה זה בכלל שמאי מקרקעין בירושלים?

מערכת שורשכח תמוז, תשפא08/07/2021

תפקידו של השמאי גדול ומגוון מאוד. כך ניתן לבצע ניתוח של פרויקטים של התחדשות עירונית, לבחון אפשרות להפחתת היטלי השבחה או תשלומי מינהל ועוד...

תגיות:

לכאורה נדמה שתהליכי מכירה או קנייה של נכסים אמורים להיות פשוטים. אתם בוחנים את הדירה או את הפרויקט שעל הפרק, מקבלים הצעת מחיר ומחליטים האם ההצעה משתלמת מבחינתכם. אלא שבפועל, יש עוד לא מעט משתנים שכדאי לכם להכיר קצת יותר לעומק. אלה הם המשתנים שיכולים להפוך עסקה משתלמת לכזו שאתם דווקא ממש רוצים להתחמק ממנה – ולהיפך. שמאי מקרקעין בירושלים נמצא שם בדיוק בשביל זה, וכדאי להכיר קצת יותר לעומק מה תפקידו ולמה אתם באמת

זקוקים לשירותיו.

שמאי מקרקעין בירושלים מעריך כמה הנכס באמת שווה
כדי להבין קצת יותר לעומק למה אנחנו באמת זקוקים לשירותיו של שמאי המקרקעין, נניח שאתם מתכננים לקנות דירה בירושלים. מצאתם נכס במחיר שנשמע גבוה למדי, אבל בעליו של הנכס הסביר לכם שהדירה גדולה מאוד, המיקום שלה מצוין ואין ספק שמדובר במציאה של ממש. יכול גם להיות שיש לא מעט סקרנים אחרים שהדירה הזו נשמעת להם אטרקטיבית, אבל האם זהו באמת המצב? שמאי מקרקעין בירושלים יוכל לתת לכם הערכה מדויקת יותר, ולבחון את כדאיות העסקה. למשל, אם יתברר שחלק מהדירה הגדולה, המשתרעת על פני 100 מ"ר, הוא חלק שנבנה באופן לא חוקי, הרי שיש לכך השפעה על שווי הדירה בפועל. לא רק שהדירה עצמה קטנה יותר ולכן שוויה נמוך יותר, אלא שכאשר יידרש פירוק של השטח הבלתי חוקי – יושתו על בעליו החדשים של הנכסים עלויות לא מבוטלות, וגם זו עלות שכדאי לקחת בחשבון.

שמאי מקרקעין בירושלים מספק כלים משמעותיים
הדוגמה שהוזכרה כאן מדגישה את חשיבות עבודתו של השמאי, שיודע להעריך את מצבה של הדירה ואת השווי האמיתי שלה. עם הכלים שברשותו, עם הידע ועם הניסיון שצבר, הוא יודע לגשש, לבדוק ולהגיע אל כל התשובות. בתום התהליך ולאחר בחינת הנכס מכל זווית אפשרית, שמאי המקרקעין מגיש דו"ח מפורט, הכולל פירוט של כלל המרכיבים שנבדקו. הדו"ח ישמש כלי פרקטי וחיוני בתהליך המשא ומתן שלכם. במילים אחרות, לפני שאתם סוגרים עסקה כדאי לבדוק את הכדאיות שלה ולהחליט האם היא נכונה עבורכם, ובעיקר כדאי להגיע לשולחן הדיונים עם כל האינפורמציה הדרושה.

שמאי מקרקעין בירושלים – הבדיקות העיקריות
כדי לבצע הערכה מדויקת ככל האפשר, שמאי מוסמך ומנוסה מתחום שמאות מקרקעיןמתמקד במספר משתנים מרכזיים. הוא בוחן את סביבת הנכס, את התוכניות הצפויות באזור, את הבעלים החוקיים של הנכס, את היתרי הבנייה הקיימים, את המיסים וההיטלים שיידררשו וכן את מצבו ההנדסי של הנכס, ממועד בנייתו ועד לפרטים הקטנים ביותר ולמצבו הפיזי הנוכחי. אין ספק שבחינה מעמיקה זו מספקת הרבה יותר מידע מאשר השוואה פשוטה בין שני נכסים דומים (לכאורה), גם אם נכסים אלה נמצאים באותה עיר ואף באותה שכונה. אם כן, לפני שאתם רוכשים דירה בעיר הבירה כדאי להיעזר בשירותיו של שמאי מקרקעין בירושלים שיבחן את השטח ויספק לכם את כל המידע שאתם באמת צריכים כדי להימנע מטעויות יקרות בהמשך.

שמאי מקרקעין בירושלים – שירותים נוספים
כאמור, תפקידו של השמאי גדול ומגוון מאוד. כך ניתן לבצע ניתוח של פרויקטים של התחדשות עירונית, לבחון אפשרות להפחתת היטלי השבחה או תשלומי מינהל, להעריך נכסי מקרקעין לפי תקני החשבונאות הבינלאומיים, או להעריך את שווי הנכס לחלוקה בין יורשים. המקצועיות, הניסיון העשיר וההיכרות המעמיקה עם תחום השמאות, כל אלה מבטיחים לכם את כל התשובות ואת כל הפתרונות לקבלת החלטות חכמה ונכונה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה